• Skip to primary navigation
  • Skip to content
  • Skip to footer
Bauer Media

Bauer Media

  • Nyheder
    • Tilmeld nyhedsbrev
  • Annoncering på radio
    • Insights om Radio
    • Landsdækkende kampagner
    • Regionale kampagner
  • Creative & Production
    • Redaktionelle samarbejder
    • Podcast
    • Radiospots
    • Lydidentitet
  • Cases
  • Priser & betingelser
    • National 2021 ↓
    • Sjælland 2021 ↓
    • Nordjylland 2021 ↓
  • Om Bauer Media
    • Mission, Vision og CSR-strategi
    • Ledige stillinger
    • Kom i praktik
  • Radiostationer
    • NOVA →
    • The Voice →
    • Pop FM →
    • Radio 100 →
    • Radio Soft →
    • myROCK →
  • Kontakt

Audio i 2021 – Lyd er følelser og dyrebar tid

18. december 2020

Ved indgangen til det nye år taler vi radio, podcast og markedsføring med Executive Director dentsu X, Rasmus Hamann.

Af Rune Born Schwartz

Rasmus Hamann er en profil i dansk markedsføring, og iværksætter bag firmaerne knowtheirname og podcastbureauet Akurator. I 2020 har vi på Bauer Media arbejdet sammen med Rasmus blandt andet på en audiokampagne (radio og podcast) for Hyundai. Se mere eller lyt her.

Hvorfor er lyd, podcast og radio, vigtigt for dig i mediemixet?

”Podcast og radio kan noget helt unikt. Vi kan tale til mennesker direkte i ørerne. Og vi forstyrrer dem ikke, tværtimod er vi ofte baggrunden til mere mondæne eller kedelige gøremål, så som at vaske op, pendle etc. Og lydmediet har den kæmpe fordel at vi meget hurtigt kan få fat i det emotionelle med fængende og underholdende historier. Og tilsat det rigtige mix af musik og lyddesign, så kan vi få mennesker til at føle noget. OG ikke mindst blive hængende og spendere deres dyrebare tid med os.” Siger Rasmus Hamann

Er der for lidt fokus på følelser i markedsføring i dag?

”Måske. Vi træffer i hvert fald primært beslutninger med følelserne og ikke med vores rationelle hjerne. Og undersøgelser af hjernen viser at vi har langt nemmere ved at huske noget emotionelt. Tænk selv tilbage. Hvad var det første T-shirt brand du købte? No clue. Men tænk så på det første album du ejede (hvis du altså er gammel nok til at have ejet et album). Det kan du huske. Fordi musik får os til at føle noget. Det har vi en tendens til at glemme, når vi forsøger at klemme alting ned i en 6 sekunders reklame på Facebook”

Du taler om brugerens tid som en vigtig KPI for brands, vil du uddybe det?

Tid er det vigtigste vi har. Så vi er som forbrugere nærige med den! Vi kan se Netflix, YouTube, høre podcast, lytte til Radio og alt mulig andet – så hvorfor skal vi konsumere indhold fra et brand, læse nyhedsmailen, høre lige præcis jeres podcast? Det gør vi KUN hvis det er af høj kvalitet. Hvis det har værdi for os. Det kan være underholdende, uddannende, lærerigt, sjovt, skævt – noget der rør mig.

Det kræver tid med forbrugerne for at kommunikere brandets værdier. Så som brand skal man gøre sig fortjent til at få tid med forbrugerne

Audio boomer jo og alle skal tilsyneladende have en podcast. Hvad er dit bedste råd til brands i forhold til at bruge audio som brand i 2021?

I radio og podcast landskabet i 2021 synes jeg man bør lede efter de gode historier, der gemmer sig i alle virksomheder og hos alle brands. Og så skal man arbejde med at få dem fortalt til forbrugerne – på en interessant måde. Og samtidig huske at podcasts stadig er et niche medie, du får ikke høj awareness, men du får ekstremt meget tid med den udvalgte målgruppe du taler til. Og når du så er i gang med at producere kvalitet, så er det jo oplagt, at få bredden med via radio med cutdowns. Så kan du skyde bredt der! Og vigtigst af alt, så sørg for at tænke medierne, som en integreret del af hele din kampagne/strategi. Så der er konsistens ligegyldigt om man som forbruger møder dig på Facebook, i magasinet, på bannere, på busbagender eller i radioen. Tænk det sammen og lad medierne berige hinanden og spille på netop deres styrker.

Kategori: Nyheder

Reader Interactions

Hør mere om radio

Vi er vilde med radio og vil mere end gerne fortælle om alt det radio-mediet kan tilbyde dig. Vi glæder os til at høre fra dig.

Send os en mail

Footer

Kontakt

Tlf.: 33 11 90 00
Mileparken 20A

2740 Skovlunde

E-mail: reception@bauermedia.dk

Ledige stillinger

Praktik i Bauer Media

Nyttige links

Gå til RadioPlay
Følg os på LinkedIn

Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedbrev og få ny viden indenfor radio

Tilmeld nyhedsbrev

Afmeld nyhedsbrev

 

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.Accept Read More
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Nødvendige
Altid slået til

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Ikke nødvendige

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.