Efter ti år: Nu skal flere ha’ bløde radiohits i øret
RADIO SOFT har i snart ti år leveret nonstop bløde radiohits til de danske ører og garanteret høj julestemning i ugerne op mod jul. Radiogruppen Bauer Medier, der ejer SOFT, har længe varmet op til tiårsdagen ved at give radioen en radiomæssig afpudsning og oprustning.
”SOFT har gjort det godt i ni år, men op til tiårsjubilæet besluttede vi, at skrue op for ambitionerne. Først og fremmest fik vi mulighed for at forbedre radioens distribution på FM, som jo stadig er radios primære platform, ” siger adm. direktør Jim Receveur, Bauer Media.
SOFT har gennem årene forkælet lytterne med en lind strøm af bløde hits. Radioen har været tilgængelig i Storkøbenhavn på FM – og nationalt på DAB – og er særlig kendt for at spille nonstop julehits op mod jul.
De seneste mange måneder har SOFT udvidet med 15 nye FM-sendere, så kanalen nu kan modtages i store dele af landet. SOFT fik desuden studieværter på i dagtimerne for nogle måneder siden; radioen fik også et nyt lyddesign og indgik i et sponsorat på TV3-kanalerne for at profilere brandet.
Over de senere måneder har SOFT forsigtigt øget sit ugentlig lyttertal til et niveau på 400.000 lyttere, hvilket svarer til en vækst på 20-25% sammenlignet med samme periode sidste år. Lytterfremgangen skyldes primært, at SOFT er blevet tilgængelig for flere på FM.
”Trods de mange streamingtilbud, som mange er glade for, så fænger et veltilrettelagt flow af bløde sange – og godt selskab – stadig hos rigtig mange musikglade lyttere, når man giver dem mulighed for at modtage kanalen på FM, ” konstaterer Jim Receveur.
RADIO SOFT har eksisteret som radiobrand siden efteråret 2008 og blev sin tid lanceret af Talpa Radio.
Bauer Media i Danmark står bag seks helt eller delvis landsdækkende radiobrands og Radioplay.