Audio content
Det bliver sværere og sværere at fange forbrugernes opmærksomhed.
Studier viser, at den gennemsnitlige tid vi bruger på, at fokusere på indhold er faldet fra 12 sek. til 8 sek. siden 2000. Vi er altså blevet hurtigere til at afkode de mange budskaber vi møder og sortere dét fra, som vi ikke finder relevant eller interessant nok.
Medieforbruget er også mere fragmenteret end nogensinde før.
Der er langt færre medieoplevelser som kan samle os alle sammen, hvilket blandt andet skyldes at medieforbruget generelt bevæger sig mere og mere hen imod on-demand. Vi streamer og konsumerer når – og hvor det passer ind i vores liv.
Her spiller podcast en rolle allerede i dag – en rolle vi kun tror bliver større over de kommende år. Til sammen betyder det, at kampen om forbrugernes opmærksomhed er intens, og at det er afgørende for virksomheder/brands at være medafsender af relevant og appellerende indhold
Fra et kommercielt synspunkt giver podcast mulighed for – via nicheindhold, at samle og kommunikere til en mere snæver målgruppe udvalgt efter livsstil, interesse mv. og dermed tilpasse kommunikationen hertil.
Bauer Media tilbyder udvikling og produktion af skræddersyede podcasts der matcher brandets værdier og altid har ambitionen om at skabe mest mulig værdi for brugerne, når de lytter hjemme eller på farten. Vi tilbyder også ejerskab af eksisterende universer.
Vi sikrer altid at den værdioverførsel et brand ønsker i forhold til brugerne af en podcast også bliver bredt eksponeret på relevante af vores radiostationer.
Hør nogle af vores podcast her