Bauer er Danmarks største kommercielle udbyder af podcast målt på reach og antal afspilninger.
Siden Bauer indgik et samarbejde med Mørkeland om distribution og eksklusiv ret til salg af annoncer, er antallet af afspilninger samt det ugentlige podcast reach vokset markant for audiovirksomheden.
I uge 40 havde Bauer 703.515 afspilninger af podcast og et ugentligt reach på 136.667 (kilde: Audiometrix). Tallet dækker udover en fortsat stigende succes for Mørkeland, også en stor succes med podcasten ”Danske Drabssager”, som Bauer udgiver i samarbejde med True Crime Agency. Siden udgivelsen af første afsnit har ”Danske Drabssager” haft 388.734 afspilninger og et reach på 97.778 (kilde: Audiometrix).
Mørkeland indtager førstepladsen på den officielle liste Podcastindex.dk, for uge 40 foran andre populære titler, herunder Mads & Monopolet (kilde: Podcastindex.dk).
Udvikling af den digitale forretning er en vigtig del af vækst strategien for Bauer Media, som blandt andet har en ambition om at skabe et marked for digital audio i Danmark. En vigtig del af denne plan er at sælge annoncer i eksterne og egen-producerede podcast.
”Det at tilbyde digital mer-dækning med annoncer i podcast er en af grundstenene i vores digitale strategi. Vi er stolte over positionen som Danmarks største kommercielle udbyder af podcast og glæder os over den markante vækst vi har i antal brugere og afspilninger. Vi har først startet dette for alvor i sommer og ser fortsat et stort vækst potentiale i samarbejdet med eksterne podcast producenter samt udgivelse af egen-producerede titler” siger Tobias Nielsen, COO hos Bauer Media.
For yderligere oplysninger kontakt: Bauer Media, COO Tobias Nielsen Tobias@bauermedia.dk