Audio boomer – da vi lytter mere end nogensinde før. Vil du være med til at forme fremtiden i Europas hurtigst voksende kommercielle audiogruppe?
Hvem er vi?
Bauer Media Danmark er et moderne og innovativt mediehus – med speciale indenfor lyd. Vi er førende indenfor kommerciel radio, hvor vi driver radiostationerne – NOVA, The Voice, Radio100, PopFM, Radio Soft og myROCK, som kan høres på FM, DAB+, samt vores RadioPlay-platform, som findes på web og app.
Danskernes lytning på digitale platforme er stigende – især drevet af den store interesse for podcasts, hvorfor digital audio er et vigtigt vækstben for Bauer Media.
Bauer Media Danmark er en del af Bauer Media Group; et multi-business selskab som underholder, informerer og servicerer over 200 millioner mennesker. Det er familieejet i 5. generation og fokus er på kunder og langvarig succes. Bauer Media Group opererer i 14 lande. Bauer Media Group har Europas største kommercielle radiogruppe, og er repræsenteret i 8 lande, som markedsleder i 6 af disse.
Vores mission er: MAKING OUR LISTENER’S LIVES SOUND BETTER
Du vil starte på et spændende tidspunkt, hvor Bauer Media er i gang med at opbygge et digitalt team, som kan løfte vores digitale kompetencer og produkter til næste niveau. Vil du være med?
Digital Key Account Manager
Din profil
Bauer Media er i en positiv udvikling indenfor den digitale transformation, og derfor er vi på udkig efter en Digital Key Account Manager med base fra vores kontor i Skovlunde til at styrke vores salgsafdeling med digitale salgskompetencer og erfaring.
Det er en stilling, som i høj grad handler om at være ude hos kunderne, være synlig og rådgive dem om mulighederne indenfor vores felt, og du skal derfor trives med på daglig basis og proaktivt, at opsøge nye potentielle annoncører og mersælge til vores eksisterende kunder.
Du er målrettet og kan arbejde selvstændigt. Du er selvmotiverende med de mindre, såvel som de mere komplekse salgsopgaver.
Vi forventer at du er kommer med erfaring som mediesælger, optimalt med erfaring indenfor salg af digitale medier og programmatisk salg, men samtidig at du har mod på at udvikle dig både fagligt og personligt sammen med os.
Dine ansvarsområder og opgaver:
Du vil være med til at forme dit nye job sammen med din daglige leder og de øvrige medlemmer af vores nye digitale enhed, så på sigt kan du opleve, at der vil komme nye opgaver og ansvarsområder til din stilling som ligger udover følgende:
- Salg af digital audio til kunder og mediebureauer
- Udarbejdelse af strategier og handleplaner på kunder med henblik på at indfri budgetmål, samt identifikation af vækstpotentiale
- Indgå som digital kompetence og sparringspartner i det øvrige salgsteam
- Ansvar for daglig dialog og kontakt til de digitale afdelinger på mediebureauerne
- Indgå i interne dialoger med henblik på løbende udvikling, case studies og vidensdeling
- Booking, forberedelse og afholdelse af kundemøder med base fra vores kontor i Mileparken
- Deltage i kundearrangementer og være med på rejseaktiviteter i begrænset omfang
Dine kvalifikationer:
Udover spændende opgaver tilbyder vi dig at blive en del af en international medievirksomhed med en solid økonomi, og som lige nu er i en meget spændende udvikling, hvor den digitale transformation er højt prioriteret. Vi ønsker derfor, at du er en profil, der kan nikke genkendende til følgende kvalifikationer:
- Det er en forudsætning at du har erfaring med digitalt salg til mediebureauer og direkte kunder
- Kender til programmatisk salg – og optimalt – har arbejdet med det som en fast del af dit job tidligere
- Det er en fordel, at du er et kendt ansigt hos mediebureauerne i de digitale afdelinger og har været det nogle år allerede med dokumenterede positive resultater
- Du trives i en salgsrolle, med alt hvad det indebærer, både når det går godt, og når der skal løbes en ekstra mil for at nå målsætningerne på både kort og langt sigt
- Har en positiv udadvendt personlighed, som bidrager med gode energier
- Behersker dansk i skrift og tale
Personlige egenskaber:
- Trives med at have budgetansvar og stå til ansvar for dine indsatser, kvalitativt og kvantitativt
- Du skal udvise rettidig omhu i forhold til egne resultater og pipeline
- Du skal bakke op om teamets målsætninger og prioriteter
- Har lysten til at være med til at udvikle et nyt prioriteret forretningsben via målrettet og proaktive indsatser hver dag
- Har vindermentalitet og evner at se muligheder frem for begrænsninger – også når det er svært
- Have forståelse for, at salg af digital audio er i en transformation hos Bauer Media, og det derfor forventes at du selv er med til at forme rollen og dagligdagen, da rammerne skal bygges.
Vi tilbyder:
- Et spændende job i en international koncern med sund økonomi
- Mulighed for at være med til at videreudvikle digital audio på det danske marked
- Vores nuværende kompetencer i huset stilles til rådighed for din fortsatte faglige udvikling
- Du bliver en del af et team, hvor vi fejrer vores fælles succeser
- Engagerede og hyggelige kolleger i moderne lokaler i Skovlunde
- Løbende mulighed for deltagelse i sociale arrangementer, koncerter etc. med dine kollegaer
- Konkurrencedygtige vilkår – med bl.a. attraktiv sundhedsforsikring
Du vil referere til salgsdirektør, Anders Holm Morsing
Henvendelse vedr. jobbet:
Anders Holm Morsing
Mobil: 61 69 69 88
E-mail: anders.morsing@bauermedia.dk
Ansøgningsfrist: Hurtigst muligt. Vi indkalder løbende til samtaler.
Digital Ad Ops Manager
Vi ønsker også at styrke vores digitale team med en kompetent Ad Ops Manager, og søger derfor en kommerciel – og teknisk orienteret medarbejder, med erfaring fra programmatisk salg og digitale annonceplatforme. Rollen er central for Bauer Medias videreudvikling af attraktive løsninger indenfor digital audio til vores annoncører og bureauer.
Vi arbejder aktivt på at være en attraktiv arbejdsplads for alle medarbejdere med fokus på tværfagligt samarbejde. Det er derfor vigtigt for os, at du deltager med en positiv tilgang og er indstillet på at arbejde loyalt med fokus på virksomhedens målsætninger og værdier.
Stillingen tilbyder gode muligheder for faglig og personlig udvikling.
Ansvarsområder og arbejdsopgaver:
- Forecasting, booking, afvikling og evaluering af digitale audiokampagner mod annoncører, bureauer og DSP’s
- Bidrage til at drive udviklingen af programmatisk audio og IO kampagner
- Bidrage til optimal udnyttelse af Bauer Medias digitale reklamelager
- Bidrage til at sikre god indsigt og analyser for bedst mulig effekt og optimering af kampagner
- Bauer Medias tekniske ekspert mod kunder og bureauer indenfor køb af digital audio
- Bidrage til rådgivning af salgsorganisationen indenfor digitale audiokampagner og produkter
- Følge op i samarbejdet med eksterne teknologipartnere (f.eks AdzWizz)
- Løse evt. tekniske udfordringer i samarbeide med kunder og leverandører
Kvalifikationer:
- 1-2 års relevant erfaring og kompetencer indenfor programmatisk salg
- Erfaring fra mediehus eller mediebureau er en fordel
- Godt kendskab til platforme og systemer indenfor digital annoncering
- Teknisk indsigt og interesse for udvikling og trends indenfor digital annoncering
- Eksisterende netværk på mediebureauer, handelsplattforme, leverandører og partnere er en fordel
- Relevant højere uddannelse (Bachelor- eller Masterniveau)
Personlige egenskaber:
- Du er teamorienteret og har gode samarbejdsevner
- Du er struktureret og systematisk
- Du har interesse for tal og data, og er analytisk
- Du er nysgerrig, proaktiv og opsøgende
- Du ser helt naturligt muligheder fremfor begrænsninger
- Du interesserer dig for musik og podcast
Vi tilbyder:
- Job i en international koncern med sund økonomi
- Spændende og udfordrende arbejdsopgaver
- Del af en dygtig og kompetent organisation
- Mulighed for at være med til at videreudvikle digital audio på det danske marked
- Engagerede og hyggelige kolleger i moderne lokaler i Skovlunde
- Løbende mulighed for deltagelse i sociale arrangementer, koncerter etc. med dine kollegaer
- Konkurrencedygtige vilkår – med bl.a. attraktiv sundhedsforsikring
Du vil referere til Research og Development Director, Birgitte Bjerg Lorenzen
Henvendelse vedr. jobbet:
Birgitte Bjerg Lorenzen,
Mobil: 20 40 23 13
E-mail: birgitte.lorenzen@bauermedia.dk.
Ansøgningsfrist: D. 20/4-2022. Vi indkalder løbende til samtaler.
Digital Content Manager
Din profil
Vi er på jagt efter en dygtig og struktureret person til at hjælpe os med at se godt ud på vores RadioPlay website og app. Vi forestiller os, at du har et par års erfaring fra en lignende stilling, men vi er klar på at lade os overraske af et spændende CV.
Vi ved, at du skal være dygtig på tekst, kvalitetsbevidst og have et skarpt grafisk øje. Du skal trives med de daglige operationelle opgaver, men også være klar til at møde ind til et job, hvor der opstår spontane projekter og hasteopgaver, som skal løses i samarbejde med Danmarks dygtigste radiofolk og podcastere.
Vi arbejder aktivt på at være en attraktiv arbejdsplads for alle medarbejdere med fokus på tværfagligt samarbejde. Det er derfor vigtigt for os, at du deltager med en positiv tilgang og er indstillet på at arbejde loyalt med fokus på virksomhedens målsætninger og værdier.
Dine ansvarsområder og opgaver:
Du skal koordinere og producere digitalt indhold – og sikre, at vores website og app altid er opdateret og relevant. Blandt opgaverne er:
- Opdatere programoversigter og værtsprofiler
- Opdatere og skrive artikler, bl.a. om vores programindhold og promotions
- Sikre dig at vi altid ser godt ud på både web og app
- Koordinere grafisk indhold til web, app og podcasts
- Oprette nye podcasts i vores podcastsystem og sikre dig, at de er tilgængelige på de relevante platforme
- Deltage i udviklingen af vores egne podcastformater, samt bistå med projektledelse og produktion af disse
- Community management på sociale medier for RadioPlays kanaler
Dine kvalifikationer:
- 1-2 års erfaring fra lignende stilling
- Solid teknisk forståelse
- Erfaring med CMS-systemer
- Erfaring med Adobe Photoshop
- Erfaring med MS Office, specielt Excel og Word
- Kendskab til Google Analytics
- Desuden skal du være grundig, struktureret og have et godt overblik
- Nysgerrig på nye trends og følge med i den digitale udvikling
- Have en forkærlighed for lyd i både radio og podcastform
- Være løsningsorienteret
- Være god til at sætte dig ind i nye systemer og værktøjer
- Lave rapportering og statistik på vores webpromotions
Personlige egenskaber:
- Du skal være velformuleret og udadvendt
- Du skal være proaktiv og opsøgende
- Du skal være nysgerrig, ambitiøs og lærenem
- Du skal være glad for musik og ivrig podcastlytter
- Du skal være god til at samarbejde på tværs af afdelinger, både lokalt og med vores kolleger i England og Sverige
Vi tilbyder:
- Et spændende job i en international koncern med sund økonomi
- Mulighed for at være med til at videreudvikle digital audio på det danske marked
- Vores nuværende kompetencer i huset stilles til rådighed for din fortsatte faglige udvikling
- Du bliver en del af et team, hvor vi fejrer vores fælles succeser
- Engagerede og hyggelige kolleger i moderne lokaler i Skovlunde
- Løbende mulighed for deltagelse i sociale arrangementer, koncerter etc. med dine kolleger
- Konkurrencedygtige vilkår – med bl.a. attraktiv sundhedsforsikring
Du vil referere til COO, Mikkel Westerkam.
Henvendelse vedr. jobbet:
Mikkel Westerkam
Mobil: 20480929
E-mail: mikkel.westerkam@bauermedia.dk
Ansøgningsfrist: D. 30/4-2022. Vi indkalder løbende til samtaler.
Bemærk:
Alle stillinger vil have arbejdssted i Skovlunde.
Læs mere om Bauer Media: www.bauermedia.dk