Kærlighed til kæledyr!
I samarbejde med Maxi Zoo
I anledning af den internationale ”Elsk dit kæledyr-dag” d. 20. februar, havde vi i samarbejde med Maxi Zoo, kæledyrsuge på tværs af vores stationer, NOVA, The Voice, Radio 100 og Pop FM. Sammen hyldede vi vores Kærlighed til Kæledyr og satte fokus på den lykke de giver os.
I løbet af ugen benyttede vi os af samtlige af vores platforme, hhv. On-Air, RadioPlay, Snapchat, Instagram og Facebook. Vi målrettede kommunikationen og tilpassede den til den enkelte stationsprofil og målgruppe, så det både blev relevant for The Voice’s unge målgruppe og de modne kvinder på Pop FM.
På The Voice testede vi sammen, om hvor vidt man bliver lykkeligere af kæledyr. Hele ugen byggede vi op til eksperimentet, hvor vores morgenværter Ida-Sophia og Nicolas fik besøg af to hundehvalpe. Sideløbende med eksperimentet on-air, benyttede vi Snapchat som en ekstra dimension og hver dag gav vi lytterne nogle spændende og sjove udfordringer med deres kæledyr på Snapchat.
Vi integrerede Maxi Zoo’s Poteklub i Pop FM fladen. Hver dag havde vi besøg af et ekspertpanel, som rådgav lytterne indenfor forskellige områder og gjorde dem klogere på deres kæledyrs trivsel. Pop FMs Poteklub tilbød en servicering i form af tips og tricks, til dem der allerede har dyr, eller dem som overvejede at få det.
Radio 100 hyldede de fantastiske kæledyr og talte om hvordan de er med til at bringe lykke derhjemme. Vi satte fokus på de utrolige historier hvor dyrene er heltene, samtidig med at vi kårede Danmarks sejeste dyr blandt lytternes nomineringer.
På NOVA var omdrejningspunktet de konflikter, som opstår derhjemme, når man skal beslutte sig for om man skal have et kæledyr eller ej, fx hvem går tur med hunden? GO’NOVA agerede som rådgivere og mæglere og hjalp lytterne med at løse kæledyrskonflikterne on-air, når de sammen indgik en kæledyrskontrakt.
Kampagnen har vist hvorledes en cross-channel promotion på tværs af vores platforme, har en stor gennemslagskraft og med en målrettet kommunikation, kan ramme forskellige målgrupper og gøre dit budskab relevant. Vi, i Bauer Media, er eksperter i at tilpasse dit brand til en eller flere af vores stationer og lyttere, og gøre det attraktivt for dem at blive en del af.
Se et udklip af kampagnen her:
Af Julie van Brugge Hansen, Projektkoordinator – Bauer Media Danmark