Danskerne lytter fortsat til radio
Vores fortsatte fokus på lave god underholdning ved at kombinere populær musik med live værter i vores programflader betyder, at Bauer Media’s nationale netværk i 2017 når ud til 2,9 mio danskere i løbet af en uge.
Kommerciel radio tilbyder således ved indgangen til 2018 en højere ugentlig reklamedækning end kommerciel TV i målgrupperne Personer 19-50 år & Personer 15-40 år*
Effekt dokumentation
Dokumentation af radiomediets effekt er fortsat i fokus hos Bauer Media, og sammenlignet med andre mediegrupper viser ROI-samarbejder (Return On Investment), at resultaterne for radio oftest er overbevisende. I 2017 har dette – som i 2016, medvirket til en øget allokering af marketingbudgetter til radio og tilgang af helt nye annoncører.
Giv dit brand en stemme
Vi har i 2017 oplevet en stigende interesse for udvikling af lydidentiteter fra vores annoncører, og har blandt andet udviklet lydidentiteten til Nyhavn Rejser, som er ny annoncør på radio i 2017.
2017 har også været året, hvor vi har været i dialog med mange af vores annoncører om kundetilpassede og specielt producerede podcasts med det formål at styrke mærkeidentiteten. Blandt andet har vi produceret rejsepodcastene ”Øjeblikke af guld” i samarbejde med Nyhavn Rejser. Podcasts, som kan findes og høres på vores RadioPlay platform. GOD JUL OG GODT NYTÅR
Vil du vide mere så kontakt Research & Development Director Birgitte Bjerg Lorenzen på 20 40 23 13.
Kilde: Gallup TV og Radio Meter uge 50, 2017