Årsaftalemarkedet og de længerevarende samarbejder er stigende på radio. Bauer Media har gennem de seneste år oplevet en stigende interesse for tegning af årsaftaler, og årsaftaler indgået i forbindelse med vores early-early deadline d. 26. januar 2018 er således steget med 22 % sammenlignet med 2017.
Årsaftalen er en fordel for alle involverede parter, da det længerevarende samarbejde skaber stabilitet, bidrager til et gensidigt mere kvalificeret kendskab og dermed en stærkere relation, som naturligt sikrer en bedre dialog omkring hvilke audioløsninger der bedst honorer annoncørens kampagnemålsætninger. ”Generelt har radio som annoncemedie oplevet markant omsætningsfremgang de seneste år, hvilket blandt andet kan tilskrives de mange cases, som vi har lavet i samarbejde med annoncører og deres mediabureauer.
Case-samarbejder der har fokus på at belyse radiomediets effekt sammenholdt med andre mediegrupper, samt evt. synergier ved at kombinere mediegrupperne. Disse cases dokumenterer at radio ofte er en særdeles rentabel investering – brugt rigtigt” udtaler Research og Development Director Birgitte Bjerg Lorenzen.
Er du interesseret i at høre mere om radiomediet og/eller årsaftaler, så kontakt vores salgschef Dorthe Aarestrup på + 45 30 60 32 42