• Skip to primary navigation
  • Skip to content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Bauer Media

Bauer Media

  • Nyheder
    • Tilmeld nyhedsbrev
  • Radio
    • Insights om Radio
    • Landsdækkende kampagner
    • Regionale kampagner
  • Creative & Production
    • Redaktionelle samarbejder
    • Branded podcast
    • Radiospots
    • Lydidentitet
  • Digital Audio
    • Hvorfor digital audio?
    • Hvordan digital audio?
    • Podcast
    • Vores tekniske setup
  • Cases
  • Priser & betingelser
    • National 2022 ↓
    • Sjælland 2022 ↓
  • Om Bauer Media
    • Mission, Vision og CSR-strategi
    • Ledige stillinger
    • Kom i praktik
    • Driftstatus
    • BAUER MEDIA GROUP: PRIVACY POLICY
  • Radiostationer
    • NOVA →
    • The Voice →
    • Pop FM →
    • Radio 100 →
    • Radio Soft →
    • myROCK →
  • Kontakt

Radio supplerer med massiv merdækning

3. marts 2017

Radiomediet er et traditionelt massekommunikationsmedie, som kan levere en rigtig god dækning på uge- og kampagneniveau. På trods af dette oplever vi, at der spørges ind til, hvad radio kan bidrage med.

Vi har derfor i samarbejde med annalect (leverandør af databaseret beslutnings-støttesystemer) udviklet et Cross Channel Optimizer Tool, som giver mulighed for at identificere radio’s reelle merdækning på toppen af en TV-kampagne, da  TV er – og traditionelt set har været en stor mediegruppe indenfor massekommunikation.

Morten Ib Nielsen, Managing Director, annalect Nordics fortæller:

“I Danmark findes der pt. ikke et single-source panel, som dækker TV og Radio. Under antagelse af, at sandsynlighederne for, at et individ har været eksponeret på TV hhv. Radio, er uafhængige, er det muligt at flette data fra de eksisterende TV- og Radio-meter paneler, og på den baggrund beregne den sandsynlige merdækning fra Radio, når der annonceres på TV. Den underliggende statistiske model er baseret på data fra 87 kampagner, der har kørt på både TV og Radio i perioden 2014-16. Den anvendte metode giver de mest valide resultater, givet de data, som er til rådighed, og denne fremgangsmåde er i overensstemmelse med den praksis, der anvendes i andre mediarelaterede målesystemer.”

Blandt de testede kampagner, hvor både TV og radio har været på planen, bidrager radio i gennemsnit med 18%-point i merdækning på en TV-kampagne – det er markant.

 

Vil du vide mere om vores Cross Channel Optimizer så kontakt Research & Development Director Birgitte Bjerg Lorenzen på 20 40 23 13.

Kategori: Nyheder

Reader Interactions

Primary Sidebar

Andre nyheder

Skal du være en del af vores digitale salgsteam som sælger podcast, native-samarbejder og partnerskaber?

I Bauer Medias digitale team arbejder vi med klassiske audiokampagner, native løsninger og integrerede audiopartnerskaber. Vores fornemmeste opgave er, at hjælpe vores kunder med de mest … Læs mere about Skal du være en del af vores digitale salgsteam som sælger podcast, native-samarbejder og partnerskaber?

Bauer Media lancerer den digitale radiostation Boybands Forever

Bauer Media har netop lanceret den nye digitale radiostation Boybands Forever. Uanset om du mest er til Take That, Backstreet Boys, One Direction, Jonas Brothers eller BTS, så har vi samlet … Læs mere about Bauer Media lancerer den digitale radiostation Boybands Forever

Bauer Media søger om forlængelse af NOVA licensen 

I dag er det blevet offentliggjort at Bauer Media er én af to ansøgere om sendetilladelsen til FM5, hvor NOVA har sendt radio de seneste 13 år.  NOVA er i de forgangne 13 år blevet den mest … Læs mere about Bauer Media søger om forlængelse af NOVA licensen 

Hør mere om audio

Vi er vilde med audio og vil mere end gerne fortælle om alt det audio-mediet kan tilbyde dig. Vi glæder os til at høre fra dig.

Send os en mail

Footer

Kontakt

Tlf.: 33 11 90 00
Mileparken 20A

2740 Skovlunde

E-mail: reception@bauermedia.dk

Ledige stillinger

Praktik i Bauer Media

Bauer Media søger en Digital Ad Ops Manager

Nyttige links

Gå til RadioPlay
Følg os på LinkedIn

Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedbrev og få ny viden indenfor radio

Tilmeld nyhedsbrev

Afmeld nyhedsbrev

 

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.Accept Read More
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altid aktiveret
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
GEM & ACCEPTÈR